Uitlezen E39 10-1996 (523) niet mogelijk.

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    BMWforums.nl Forumindex : BMW 5 Serie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht

Marcel D

BerichtGeplaatst: Do Aug 23, 2007 9:36 pm    Onderwerp: Uitlezen E39 10-1996 (523) niet mogelijk. Reageren met citaat

Ik heb een BMW 523 executive met volgens de specs 170 PK aan boord en steptronic. Heb Duitsland dwars doorkruist met alle bergen en dalen. Echter was er bergopwaarts haast geen snelheid vast te houden. Had hem op de cruise control op 160 staan, valt die op een helling tot 100-110 terug. Ook met terugschakelen van 5 naar 4. Op de sportstand wel beter, maar ook niet je van het. De 318i tjes vlogen me voorbij. Op een recht stuk haalde ik ook bij lange na niet de 200 km grens, terwijl de top rond de 230 zou moeten liggen. Verbruik lag gemiddeld rond de 10.5 / 100 km. Op zich weer wel netjes, was zelf rond de 11-11,5 / 100 km uitgegaan.

Op de terugweg heb ik in Oostenrijk 100 RON getankt (20 eurocent duurder dan de 95 RON) om eens goede bezine te pakken. Na een 50 tal kilometers, 2 sterke schokken en dat was dat. Motor snorde weer verder. Na een 10 tal minuten kwam de ellende. Om de haverklap viel de motor uit om na 100 - 400 meter weer aan te slaan. Lekker als je op de linkerbaan met 150 -160 zit. Nadat ik zo een halve tank heb uitgehobbeld weer gewoon 95 RON getankt en daarna geen probleem meer gehad.

Uitlezen van storingen heeft geen zin, wagen is niet uit te lezen. Ik ben daarom naarstig op zoek naar aansluitschema's van de CAN bus met de diverse units. Op diverse apparatuur steeds "geen communicatie" meldingen. Garage wil echter toch graag de foutcodes zien. Ik wil daarom een poging wagen om de gehele bedrading mbt de communicatie door te meten. betreffende het hoe heb ik nog geen idee, waarschijnlijk weerstand meten voor draadbreuk. Lijkt mij dat als er niets uit te lezen valt, dit ergens tussen de CAN bus plug en de eerste de beste verzamelplaats moet zitten. Anders had er iets wel gereageerd.

Is er iemand met een gouden gedachte of iemand die deze schema's beschikbaar wil stellen ? Dit zijn namelijk van die klussen die ontzettend in de papieren gaan lopen en heb nog steeds geen boompje in de tuin staan waar die papiertjes aan groeien.

Can Bus BMW.JPG
 Description:
zc = zonder contact
mc = met contact op stand 2
 Filesize:  34.94 KB
 Viewed:  7140 Time(s)

Can Bus BMW.JPG

Can Bus BMW.JPG
 Description:
 Filesize:  34.94 KB
 Viewed:  7140 Time(s)

Can Bus BMW.JPG

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Albert
Gast

BerichtGeplaatst: Zo Dec 02, 2007 9:36 pm    Onderwerp: uitlezen E39 Reageren met citaat

Zorg dat je op een (Duitse) internetveiling de hand weet te leggen op Carsoft 6.5, en koop er een interface bij. Hiermee kun je alle computers in je E39 (ook voor het OBD2 tijdperk) prima uitlezen en resetten.
Terug naar boven

xAndyx

BerichtGeplaatst: Ma Dec 03, 2007 11:47 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Het slecht lopen op "anders dan standaard" brandstof heb ik al wel vaker gehoord dat dit voorkomt. Ook v-power etc wil wel eens problemen geven. Blijf gewoon de normale euro 95 tanken.

Het teruglopen van snelheid in de cruise-stand doet mij denken aan een defecte Lucht massa meter. Heb hetzelfde symptoom gehad namelijk, traag en liep op de cruise langzaam terug.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    BMWforums.nl Forumindex : BMW 5 Serie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum