van handgeschakeld naar automaat gaan e-39

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    BMWforums.nl Forumindex : BMW 5 Serie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht

bmwfreak

BerichtGeplaatst: Do Dec 06, 2007 8:59 pm    Onderwerp: van handgeschakeld naar automaat gaan e-39 Reageren met citaat

hi,kan iwemand mij vertellen of het mogelijk is om in een auto die een handgeschakelde bak heeft een automaat in te bouwen,

en als het kan of het ingewikkeld is en als iemand een site of een bedrijf weet die dat doet of alleen automaat bakken monteerd hoor ik het graag
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger

Gast

BerichtGeplaatst: Wo Feb 20, 2008 10:26 am    Onderwerp: Re: van handgeschakeld naar automaat gaan e-39 Reageren met citaat

bmwfreak schreef:
hi,kan iwemand mij vertellen of het mogelijk is om in een auto die een handgeschakelde bak heeft een automaat in te bouwen,

en als het kan of het ingewikkeld is en als iemand een site of een bedrijf weet die dat doet of alleen automaat bakken monteerd hoor ik het graag

het is zeker mogelijk alleen prijs/technisch gezien een dure grap aan uurloon en onderdelen je kunt beter een auto met automaat kopen je hebt iig een automaat nodig andere middenconsole en ik weet voor de rest niet hoe het zit met je aandrijflijn en diff over wat voor type gaat het eigenlijk 520/523/530/535/540????
Terug naar boven

Rob530DH2002
Gast

BerichtGeplaatst: Do Feb 21, 2008 1:21 am    Onderwerp: Automaatbak Reageren met citaat

Hey bmwfreak,

Afgezien van de hoge kosten zoals hierboven al gepost moet je ook rekening houden met een aanzienlijke toename van het brandstofverbruik, bij een E39 530D is de toename in de stad 22% en op de snelweg 12% (BMW-cijfers).
Daarbij komt ook nog een grotere kans op storingen (meestal met een prijskaartje waar je niet vrolijk van wordt) omdat een automaatbak veel complexer is dan een handbak.
Ik heb om deze redenen bewust een handbak gekocht (is ook nog eens iets sneller dan een automaat) en zie als ik regelmatig de forums lees dat het de juiste keuze was.

Groeten Rob
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    BMWforums.nl Forumindex : BMW 5 Serie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum