| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
|
| Auteur |
Bericht |
|
hans
|
Geplaatst: Wo Jun 20, 2007 10:30 am Onderwerp: Vibratie E39 - help? |
|
|
| Hoi Guys 'n Galls,Ik heb een E39 523i Aut van productiedatum 10-97 en ik heb last van een onregelmatige vibratie in stoel en stuurwiel tussen de 110 en 130 km/u.Alle banden zijn (100km/u) gebalanceerd en goed. Geen slag in de velg of hoogte slag in de band. De banden (Toyo Proxes T1-R) zijn twee maanden oud. Ik heb geen stoep of drempel geraakt.Alle rubbers onder auto zijn gecontroleerd en goed. Het wiellager LV is vervangen en alle anderen zijn goed.De auto trilt niet bij het remmen en de blokken en schijven zijn goed. Wel kraken de remmen bij langdurig file rijden.De vibratie blijft ook indien de bak in N staat.De auto spoort goed en op de oude banden was ook geen sprake van onregelmatige sluitage.Ik weet niet meer wat ik verder nog kan controleren. Schokbreker lek? Geen idee.Help!? |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Vakman Ruud Gast
|
Geplaatst: Wo Jun 20, 2007 3:12 pm Onderwerp: |
|
|
Hardy schijf, rubbers van de bak, motorsteunen en lager van de tussenas.
Groeten.
Ruud |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
sander 528I e39 1998... Gast
|
Geplaatst: Wo Jun 20, 2007 8:26 pm Onderwerp: |
|
|
ruud
kun je bij tillingen bij optrekken (net op of bij het moment van overschakelen bij een automaat)het ook in de hardyschijf zoeken?
gr sander |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Rene Gast
|
Geplaatst: Wo Jun 20, 2007 11:02 pm Onderwerp: |
|
|
| Is het een touring? bij dit model worden de achteras rubbers (4 stuks) nog wel eens vergeten. deze kunnen ook trillingen veroorzaken als ze gescheurd zijn. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
hans
|
Geplaatst: Do Jun 21, 2007 10:58 am Onderwerp: |
|
|
Achterasrubbers zijn ok.
Hardy schijf is ok.
Motorsteunen zijn ook gecontroleerd
Rubbers van de bak moet ik even checken, maar is dat van toepassen als de klachten zich ook in N voordoen?Groet en bedankt. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
525 tds touring

|
Geplaatst: Wo Jul 11, 2007 9:18 pm Onderwerp: |
|
|
Kijk eens naar de heavy - duty / reactiearmen, maar dan zou het stuur eigenlijk ook bij het remmen moeten trillen. _________________ Zwarte BMW E34 525 TDS Executive Touring Automaat 1996 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
bmw520d

|
Geplaatst: Wo Jul 25, 2007 5:23 pm Onderwerp: |
|
|
hallo,
had ik ook aan de hand, maar na nader onderzoek van bmw bleek het omdat mijn banden te breed waren zogezegd. 235/45/17.
vond het maar raar, maar heb er maar mee leren leven
grtz
k _________________ bmw is passion,
passion is everything! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Martijn de Vries Gast
|
Geplaatst: Zo Nov 04, 2007 8:57 pm Onderwerp: |
|
|
| waarschijnlijk de reactiearmen inderdaad, bij offenga special car parts kun je deze laten vervangen. scheelt een stuk met de dealerprijs en je krijgt de zogenaamde heavy duty versie |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|