Vraag over foutmelding na conversie naar Xenon

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    BMWforums.nl Forumindex : BMW 5 Serie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht

Willem E39 Touring
Gast

BerichtGeplaatst: Za Feb 02, 2008 6:23 pm    Onderwerp: Vraag over foutmelding na conversie naar Xenon Reageren met citaat

Ik heb in mijn E39 touring uit 99 originele xenonkoplampen geplaatst. Ze doen het prima, alleen krijg ik steeds de foutmelding " abblendlicht prufen". Ik hoorde iets over het hercoderen van de lichtmodule of moet ik een andere lichtmodule plaatsen om te voorkomen dat ie steeds die foutmelding geeft?

En kan het eigenlijk kwaad die foutmelding?

Groet,

Willem
Terug naar boven

02e39530dA
Gast

BerichtGeplaatst: Di Feb 05, 2008 11:26 am    Onderwerp: Vragen over foutmelding na Xenon conversie Reageren met citaat

Dag Willem,

De foutmelding komt inderdaad uit de lichtmodule. deze is middels de can bus (I-bus of K-bus als je wilt) verbonden aan de lampen. De lichtmodule verwacht een halogeen lamp te "zien" maar krijgt de balast (=voorschakelunit) van de xenon lampen te zien. Deze balast gedraagt zich electrisch gezien heel anders, waardoor de lichtmodule vreemd op kijkt. Kan geen kwaat is alleen irritant om elke keer weer de gong te horen. Bovendien ben je minder allert op andere storingen, die via de console worden doorgestuurd.
De oplossing kan een her-calibratie zijn of een additionele kleine module per lamp om de balast electrisch gezien weer recht te trekken met een halogeen lamp.
Even afwegen wat het verschil in kosten is.

Guido
Terug naar boven

Willen E39 Touring
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 12, 2008 8:47 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Thanx Guido,

weet jij trouwens wat zo'n extra module kost en waar je die kan kopen?
Terug naar boven

Lince
Gast

BerichtGeplaatst: Vr Apr 11, 2008 1:19 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Je kan er een weerstand of gewoon simpel een 10Watt lampje ertussen zetten. Dan geeft hij geen foutmelding meer.

Kant en klare stekkers zijn ook te koop.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    BMWforums.nl Forumindex : BMW 5 Serie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum