Waterlekkage e39

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    BMWforums.nl Forumindex : BMW 5 Serie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht

Cas
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Aug 22, 2007 12:52 pm    Onderwerp: Waterlekkage e39 Reageren met citaat

Als het regent loopt het gedeelte bij mijn voeten (bestuurdersplek) vol met water. Er lijkt een straaltje onder het dashboard, van boven de pedalen te lopen. Ik kan de herkomst niet vinden. Iemand ervaring met hetzelfde? Wie helpt me verder?

Het gaat om een 540i e39

mvg,
Cas
Terug naar boven

TOAO

BerichtGeplaatst: Do Aug 23, 2007 1:32 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb er wel eens iets over gelezen, maar kan me niet herinneren waar.

Volgens mij was het toen dat er bepaalde filters verstopt waren, maar dat weet ik dus niet zeker

Tonny
Gast

BerichtGeplaatst: Ma Apr 21, 2008 12:56 am    Onderwerp: Lekkage Reageren met citaat

TOAO schreef:
Ik heb er wel eens iets over gelezen, maar kan me niet herinneren waar.

Volgens mij was het toen dat er bepaalde filters verstopt waren, maar dat weet ik dus niet zeker

Onder de luchtinlaat van de kachel(onder de rooster aan buitenkant voorruit) bevindt zich een opvangbak voor het regenwater. Deze heeft een afvoer die verstopt kan raken waardoor de opvangbak overloopt en het water kan dan de passagiersruimte in lopen. Heb het ook gehad, moeilijk te vinden maar makkelijk op te lossen.
Terug naar boven

Marcel D

BerichtGeplaatst: Ma Apr 21, 2008 12:29 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo Cas.

Dit heb ik ook eens gehad. Als je de motorkap open doet, zie je tegen het schutbord de twee zwarte houders voor de interieurfilters. Je moet deze houder aan de bestuurderszijde verwijderen. Hieronder zit een ruimte met een afwateringsgat. Deze zal wel vol water staan. Bij mij stond er een eikel op z'n kop in. Laughing

Ik zou een paar nachten een pak kranten op je bekleding leggen met iets zwaars erop. Dan droogt ie het snelst, zonder krimpen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Marcel D

BerichtGeplaatst: Ma Apr 21, 2008 12:36 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ter aanvulling. Kijk gelijk de binnenzijde van beide filterhuizen na. deze zaten bij mij ook vol met bladeren. Onder de passagierszijde zit nl je DME in een verzegelde kast. Anders gaat hier water op staan en dat lijkt mij ook niet echt in orde. Ik had een zwaar geroeste inbusbout en kreeg hem nog net los. De bak is van kunststof en kan dus scheuren op die plaats.
Terug naar boven

Marcel D

BerichtGeplaatst: Wo Apr 23, 2008 12:58 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Cas, het zou leuk zijn als je nog even liet weten of mijn advies je geholpen heeft.
Terug naar boven

Jan-Pieter e39
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Apr 23, 2008 4:45 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Marcel D je kan beter even goed naar de datum kijken wanneer er gepost is. Waarschijnlijk is het probleem al lang opgelost. Laughing
Terug naar boven

Marcel D

BerichtGeplaatst: Wo Apr 23, 2008 8:56 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Embarassed
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    BMWforums.nl Forumindex : BMW 5 Serie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum