| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Cas Gast
|
Geplaatst: Wo Aug 22, 2007 12:52 pm Onderwerp: Waterlekkage e39 |
|
|
Als het regent loopt het gedeelte bij mijn voeten (bestuurdersplek) vol met water. Er lijkt een straaltje onder het dashboard, van boven de pedalen te lopen. Ik kan de herkomst niet vinden. Iemand ervaring met hetzelfde? Wie helpt me verder?
Het gaat om een 540i e39
mvg,
Cas |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
TOAO

Geregistreerd op: 20 Jun 2007 Berichten: 13 Woonplaats: El Munt, Heerenveen
|
Geplaatst: Do Aug 23, 2007 1:32 pm Onderwerp: |
|
|
Ik heb er wel eens iets over gelezen, maar kan me niet herinneren waar.
Volgens mij was het toen dat er bepaalde filters verstopt waren, maar dat weet ik dus niet zeker _________________ Ik kan niks...maar ik doe alles |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Tonny Gast
|
Geplaatst: Ma Apr 21, 2008 12:56 am Onderwerp: Lekkage |
|
|
| TOAO schreef: |
Ik heb er wel eens iets over gelezen, maar kan me niet herinneren waar.
Volgens mij was het toen dat er bepaalde filters verstopt waren, maar dat weet ik dus niet zeker |
Onder de luchtinlaat van de kachel(onder de rooster aan buitenkant voorruit) bevindt zich een opvangbak voor het regenwater. Deze heeft een afvoer die verstopt kan raken waardoor de opvangbak overloopt en het water kan dan de passagiersruimte in lopen. Heb het ook gehad, moeilijk te vinden maar makkelijk op te lossen. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Marcel D
|
Geplaatst: Ma Apr 21, 2008 12:29 pm Onderwerp: |
|
|
Hallo Cas.
Dit heb ik ook eens gehad. Als je de motorkap open doet, zie je tegen het schutbord de twee zwarte houders voor de interieurfilters. Je moet deze houder aan de bestuurderszijde verwijderen. Hieronder zit een ruimte met een afwateringsgat. Deze zal wel vol water staan. Bij mij stond er een eikel op z'n kop in.
Ik zou een paar nachten een pak kranten op je bekleding leggen met iets zwaars erop. Dan droogt ie het snelst, zonder krimpen. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Marcel D
|
Geplaatst: Ma Apr 21, 2008 12:36 pm Onderwerp: |
|
|
| Ter aanvulling. Kijk gelijk de binnenzijde van beide filterhuizen na. deze zaten bij mij ook vol met bladeren. Onder de passagierszijde zit nl je DME in een verzegelde kast. Anders gaat hier water op staan en dat lijkt mij ook niet echt in orde. Ik had een zwaar geroeste inbusbout en kreeg hem nog net los. De bak is van kunststof en kan dus scheuren op die plaats. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Marcel D
|
Geplaatst: Wo Apr 23, 2008 12:58 pm Onderwerp: |
|
|
| Cas, het zou leuk zijn als je nog even liet weten of mijn advies je geholpen heeft. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Jan-Pieter e39 Gast
|
Geplaatst: Wo Apr 23, 2008 4:45 pm Onderwerp: |
|
|
Marcel D je kan beter even goed naar de datum kijken wanneer er gepost is. Waarschijnlijk is het probleem al lang opgelost.  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Marcel D
|
Geplaatst: Wo Apr 23, 2008 8:56 pm Onderwerp: |
|
|
 |
|