| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
|
| Auteur |
Bericht |
|
peter de bruin Gast
|
Geplaatst: Ma Sep 28, 2009 10:45 am Onderwerp: Zweefgedrag bmw e60 |
|
|
Heb sinds mei 2009 een nieuwe BMW E60, 520d met Buss.1 pakket; supermooi. Iets meer koppel(50nm en en pk' s; nu 212pk) met een Essing Tuning; super!
ECHTER; boven de 140km/h ronduit zweverig, niet koersvast weggedrag en sterk reagerend op dwarsnaden ed.
Drie(!) bandenwissels hebben niet geholpen, zwaardere stabilisatorstang(op aanraden importeur) ook niet. Importeur; de auto voldoet aan de normen...!
Heb inmiddels 15000km op de klok en ben er zat van!
Nu met de dealer gesproken over M-sportonderstel monteren of een set veren/schokdempers van vervangingsmarkt.
Kent iemand ook dit weggedrag?
Ervaringen met Koni(FSD?), M-onderstel, Bilstein Intrax of anderen?
Hoor graag van jullie! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
RW Gast
|
Geplaatst: Vr Nov 13, 2009 12:47 pm Onderwerp: |
|
|
Ben sinds 2 weken ook in het bezit van een 520d en heb inmiddels dezelfde ervaring. Op wat hogere snelheid is hij zeverig of zoekerig. Verder valt me de zijwind gevoeligheid op en het draaien om zijn lengteas in bochten. Hiervoor heb ik jaren auto's gehad met een sportonderstel. Daar heb ik bovenstaande negatieve ervaringen nooit mee gehad. Ik neem dus aan dat het aan het ontbreken van een sportonderstel ligt.
Ben benieuwd of je inmiddels al een m onderstel of aftermarket set gemonteerd hebt en of het geholpen heeft |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Kingfisher36 Gast
|
Geplaatst: Vr Nov 27, 2009 2:13 pm Onderwerp: |
|
|
Ik ben in het bezit van een 2005 E61 530dA met M-pakket (en dus M-onderstel) en heb deze ervaring helemaal niet. Hij ligt als een rots op de weg, ook bij +200km/u. Ook last van spoorvorming waar ik bang voor was heeft ie vrijwel niet.
De bovengenoemde zijwindgevoeligheid komt me ook niet bekend voor, sterker nog, afgelopen week toen het zo hard waaide en ik meerdere medeweggebruikers van links naar rechts zag dweilen viel het me juist op hoe stabiel deze auto op de weg ligt.
Nadeel van het M-onderstel is wel weer het wat stuiterige gedrag, wat misschien heerlijk is als je alleen op pad bent, maar wat minder als vrouw, kind en hond ook meerijden.
Daarentegen staat de verlaging de auto wel heel erg goed!  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum You cannot attach files in this forum You can download files in this forum
|
|
|